Bilbilbil

När jag var påväg till mitt förhoppningsvis framtida sommarjobb så kör jag ut på 45.an så kollar jag bensinmätarn, ok måste snart tanka, jag tittar på mätaren ovanför, den visar noll! helt nere! ingenting liksom! "men ååh vad är det fören grej då? typ oljan i motorn eller vad är det!?"
Jag känner paniken väller över mig och svänger in till kanten, med smått skakande händer ringer jag till mamma, "men jag vet inte vad det är för mätare du pratar om"
Nehe? Vad ska jag göra då?! "kolla instruktionsboken" Jag bläddrar och bläddrar och vet inte riktigt vart jag ska börja, jag kollar innehållsförteckningen, kontrolllampor, ok.
Jag blir smått panikslagen när det står att om denna lampan tänds så ska man omedelbart stanna och stänga av motorn, "MIN BIL!!!! OCH HUR FAN KOMMER JAG TILL SKOLAN??!"
Idag som jag har viktig debatt och shit.
Men vänta? Det var ju ingen lampa som lyste, det var ju mätarn som va på noll? men ååååh, motorn är inte varm och det var kylarvätskan som den mätte.
Då kommer den stora frågan, Hur fan klarade jag teorin egentligen?


Jaja, bilen går ändå inte köra nu, eller går gör det men ena elhissen blev paj och rutan är nere i dörren och går inte att få upp. Hej verkstad! Pengar, mums.

Kommentarer
Postat av: FESK

haha smart däääääär! fast sånt är nog lätt att glömma haha

2008-04-16 @ 22:34:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0