Hela jävla huset skakar!!

Herrigud, idag har det hänt mycke.
Inatt somnade jag kanske vid två, var inte trött så och jag vet att om jag försöker tvinga mig till sömns kommer jag bara på dåliga tankar.. Jag vaknar klockan 9 av ett jävla oljud utanför fönstret, sätter mig upp i sängen och ser bara vitt, vitt, vitt. "men va faaaan??!!" Jag orkar inte med mer snö!! Men va var det för oljud då? Huset börjar skaka, då kommer det en traktorjävel med släp som ska köra jord till grannens tomt! Just när jag sover som bäst och har STUDIEDAG så ska dom plöja och ha sig? Vårat hus är typ 170år gammalt och jorden den står på är väl inte cement direkt. Iallafall så la de massa stora balkar så att inte traktorn ska åka ner i gräsmattan, en ung kille som kör traktor med släp råkar köra lite för långt och sen var han nere i jorden med hjulen! (se bild)
Efter 20 minuter tar dom fikapaus eller något, ja dom försvinner iallafall, jag pillar på datorn, sen håller dom på med jorden igen, huset skakar, jag redigerar lite bilder och så, tanken idag var att jag skulle byta däck på bilen, huset skakar, morfar ringer vid 11 och frågar om han skulle komma, jovisst, men snön då? Ja den töar ju bort nu, det är ingen fara. Fick jag till svars. Ok, då skulle morfar komma om ett tag, jag sitter och drömmer mig vidare i datorn och plötsligt är klockan 12 och någon rycker i dörren. Fort som fan tar jag på mig kläderna och springer ner till dörren, MORMOR! har hon glömt bort att man kan knacka? larmet piper och jag knappar in koden, hundarna är helt vilda och vill ut, ojdå, jag har inte varit uppe än. morfar kommer in och undrar om vi ska börja byta däck, aaaeh.. jag har precis gått upp, trodde ni skulle komma senare, men vill ni ha te? Vi drack lite te och jag åt frukost, vi prata gamla minnen och lite om när pappa dog också, fick höra deras sida av historien, det var skönt. Sen efter teet gick vi ut till min lilla bil, fick upp den på sånna däringa lyftgrejer och börja skruva av ett däck, när vi satte på sommardäcken så fick vi inte i en bult, vi provade med alla bultar men inget funkade, jag blev förvirrad och tänkte att mamma kanske visste vad vi skulle göra, mormor svär och tyckte jag skulle ringa till killen jag köpt bilen av så han får fixa iordning det han ställt till med, aah.. näe kanske inte.. bra idé mormor men jag ringer till mamma. Mamma vet inte vad vi ska göra men hon tyckte jag skulle ringa till min farbror Inge, så det gjorde jag, mormor svär igen och bröjar snacka samtidigt som jag pratar i telefon, jag blir frustrerad och stänger dörren in till bilen där jag satt, hon tar upp näven och viftar lite med den, hon såg inte glad ut men jag trode hon skojade, sen såg jag hur hon svärde åt mig, jag bara skratta i bilen, mormor blir arg för hon tyckte jag inte tog morfar på allvar, att han inte kunde lika mycke som mamma eller min farbror, jovisst, men dom kanske har andra tips eller ideér som vi aldrig tänkt på? näe då ville mormor hem, ahja morfar du får åka hem med henne, jag får nog ta på vinterdäcket igen, vet ju hur man gör så det ska nog gå bra.. Mormor och morfar åker hem och jag försöker mecka tillbaka däcket, men funkar det då? näe fan heller! uschhhhhh.. jag blev arrrg! det jävla däcket passade inte längre? hur fan har detta gått till? I mitten av bromstrumman som det så vackert heter finns det en rund ring i järn eller stål, runt den så var det en plast ring, denna gjorde så jag inte fick på däcket, hålet på däcket blev för litet, eller ringen blev för stor. Jag ringde till min farbror igen och han sa att han kunde komma efter jobbet, nu har jag mina sommardäck! : D
Nu ska jag dra ännu mindre bensin och vara jätte snäll mot miljön.

Till sist var jag ute på en myspromenad med jossan, prata privatliv. Det var längesen jag skrattade så mycke! Kände att det behövdes. Åkte till Ica sen och handla lite kiwi och jucie, träffar på massa gamla klasskompisar överallt, sånna man tappat kontakten med, som man inte äns hejar på längre. Undra varför det blir så egentligen. Egentligen alltså? Sen kan man ju typ vara jätte social på internet eller msn och sen när man råkar se personen i verkligheten så blir det inte äns en blick. Knas.. Jag kan ju säga att jag är likadan på msn som i verkligheten, det tycker niklas med, han är inte tillgjord, inte jag heller tyckte han, det är tråkigt med folk som är helt jätte sociala på nätet och sen när man träffar dom i verkligheten, jaha men vart tog alla dina skämt vägen då? Såhär tyst är du inte på msn?? HALLÅ?? människor säger jag bara, INTERNET säger jag bara!



Håller på att skriva en jobbansökan som habiliteringspersonal, det kan nog bli riktigt jävla skoj! (om jag får det)


GODNATT!


image6

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0