Godnatt Godmorgon Goddag Godmiddag Godkväll Godafton

Kära blogg
Idag har varit, jadu, en händelserik dag.
Ställde klockan på nio för att ringa kommundamen som  var på möte igår och när hon skulle vara tillbaka hade hon gått, ringde idag och så sa telefonsvararen att hon var på möte men skulle komma tillbaka kvart halv tio, ringde en minut över halv 10 och då skulle hon vara på möte till kvart i elva, ringde tio i elva och då var hon på möte till tio över elva. Ringer tolv över elva och så svarar hon! Så jag kunde åka dit och lämna mitt tomma brottsregister :) Fick henne att skratta till och med, det var ju bra :) Åkte hem, nöjd med mig själv att jag inte blev stressad, sen var det snabbt iväg till stan för att träffa Bella, men precis innan jag skulle åka så såg jag att jag fått mail från damen på kommunen, jag hade glömt lappen om tystnadsplikt tydligen, vilket jag inte trodde, så jag fick ringa min kära moster och fråga hur jag skulle svara på mailet på bästa sätt. Vad har man mostrar till? ;) Åkte sedan till stan och träffade söta Bella och fikade lite och så lärde jag henne alla inställningar på kameran. Sedan gick vi till 7eleven och köpte brownie som vi gick och mummsade på till slottskogen, där fick hon ännu en lektion men då i bildseende. Rakt på? Nejnej. Flyfoton? Nejnej. Jag sitter nästan jämt på huk när jag fotar, om det inte är landskap eller människor (barnbilder sitter jag på huk såklart), det gör jag för att komma mer i kontakt med objektet eller människan. Det handlar väl mycke om att exprimentera och se hur man bäst gillar bilderna. Redigering av bilder är ju också ganska viktigt, men det är ett helt annat kapitel. 
Jag har funderat på det, skulle det vara något att ha en liten "foto skola" här på min blogg? Typ bilder före och efter, kanske olika vinklar, så ni ser vad jag pratar om? Skriv om ni tycker det låter kul :P 



Godnatt Godmorgon Goddag Godmiddag Godkväll Godafton

Kommentarer
Postat av: Zandra

Låter massa kul! BRA ide! Du är duktiga fotografen dessutom!:)tummen upp

2008-08-22 @ 20:15:30
Postat av: Cecilia

Vad glad jag blir av din kommentar zandra:D okej jag tar en liten skola här då, får be mina lärlingar att kolla också sen när jag fått upp något:P

2008-08-22 @ 21:12:00
URL: http://ceciliaphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0