Bruce Springsteen

Igår såg jag The Boss. Och hjälp vad bra det var! 
Hela bussresan in till stan och så gick bra, så jag beslutade att gå på konserten. 
Dom öppnade med "Born in the USA" och folk blev helt i exstas, liksom jag, liksom Johannes som jag gick med. För honom är Bruce kung. Han har till och med en likadan gitarr som Bruce har. Lite häftigt ändå!
Bruce spelar ju idag med, det är väl på sluttampen nu. Bruce har aldrig haft förband på sina spelningar utan spelar istället i 3 timmar, vilket är ungefär 150 låtar har Johannes sagt. Att man orkar spela så länge? Det är ju helt ofattbart för mig, när dom börjar svettas efter andra låten.
Sedan spelade han "Radio nowhere" och sedan en massa andra låtar jag aldrig hört. Men det var mysigt, det var bra. Stämningen i publiken var oslagbar.
Spelningen sändes i direktsändning på TV också. Såg ni när Bruce high-fivade en liten kille på ca 5år? Alla i publiken bara "Aawh!" Så gulligt. Häftigt att han var så nära publiken med. Hängde sig ut över och lät en kille ta micken en gång till och med när han skulle köra solon.


Kolla på aftobladet om inte annat! Dom har video på de tre första låtarna. 
Och där ser ni med micken också:)


Gillar inte Bruce mindre nu iallafall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0