Dålig uppdatering

Jo, och jag ber om ursäkt för det. De senaste dagarna har varit, ja vad ska man säga? Lärorika? Konstiga? Jag har lagt svart på vitt när det gäller mat och i söndags åt jag nästan bara godis, mådde pyton och fick då min egna spark i rumpan för en hälsosammare livsstil. Så igår var det gröt till frukost, inget godis, lax till middag och popcorn till kvälls filmen. Hallonsodan kommer jag inte ifrån, något får jag allt unna mig. Jag har inte gått upp än, men efter detta inlägget ska jag upp och göra gröt. Idag ska jag ut på stan med lollo också, köpa lite underkläder och förhoppningsvis ett skärp och kanske en stor skjorta på myrorna. Vi får väl se hur det går. 
Lördagen den 19, nu till helgen alltså, då händer ju bannemig precis allt. Det är fallens dagar i Trollhättan då massa bra band spelar, grannen ska ha fest och då skulle jag kunna vara barnvakt, lollo ska ha maskerad och jag och Per ska till Falkenberg på minisemester. Eller det var tanken, men farmor ringde här igår och jag lyckades få byta dag till söndagen istället, vilket var jätte bra. Hade ju inte varit fel att vara barnvakt, jag tycker grannbarnen är så himla goa!
Jag har kollat runt på platsbanken också, eftersom jag är arbetslös får jag gå ut och kolla där med jämna mellanrum. Men jag är arbetslös för att jag vill det, jag måste ta sommaren ledigt för att hitta mig själv i all min stress. Det blir bra. Jag hittade främst två jobb jag tror jag skulle gilla mycket, båda var för utbildade barnskötare, vilket jag är, en på en förskola i Uddevalla, då förskolans inriktining var naturen, alltså är de ute mycke, det var ett deltidsjobb också, kanske kan vara bra att ha i början. Det andra jobbet var i Borås, på en neonatalavdelning på ett sjukhus. Neonatal är en avdelning för förtidigt födda. Jag har ingen erfarenhet av förtidigtfödda men jag är ju en hungrig varg för kunskap. Sedan i och med att jag varit på hjärtavdelning så kanske jag kan vara lite inntressant? Eller? 
På torsdag kommer älsklings Per! : D Tänkte på det igår, det är så konstigt fast ändå så underbart att han vill vara med just mig, jag vet vad han har för vänner, sådana riktigt snygga, hur-roliga-och-crazy-som-helst kompisar. Sån är ju inte jag, Per är sådan. Jag vet inte vart jag vill komma, men jag är lycklig : )


Här är en bild från min och Per's utflyckt till Halmstad : )


Kommentarer
Postat av: moster

Hejsan lilla sötnos.

Vilken tur att din älskling snart ät hos dig. jag förstår att han saknar dig.

Imorgon åker Toffe & Ester till Stockholm till lördag. & ni åker till underbara Falkenberg, hoppas att ni får vackert väder så ni kan sola & bada.

ha det bra i Gbg & göra riktigt fina fynd.

Kram till världens goaste unge/Moster

2008-07-15 @ 14:02:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0