IKEA forever in mah design heart

Jag vill åka till IKEA. Köpa fina möbler att ha till mitt rum och min framtida lägenhet. Ajaj. Jag har väl pengar till det, men jag ska göra så mycket annat i sommar så jag borde spara dom pengarna. Sen har jag ju inget jobb heller, jag funderar på att söka jobb till IKEA, kollade deras hemsida om jobb, och det fanns ganska mycke jobb fast inte här i närheten, utan det är isåfall om jag flyttar. Jag vet inte riktigt hur det funkar, måste man ha jobb innan man köper bostad? Det är väl ändå bäst, men om jag skulle flytta pga ett jobb så kan jag väl inte bo på varndrarhem i tre månader för att vara säker på att det funkar så att man sen kan köpa bostad? Det låter ju lite konstigt, eller? Jag var inne på fastighetsbyrån och kollade runt lite på lägenheter, bara för skojs skull, hittade en så jäkla fin etta i sthlm, jag har ju alltid velat ha en tvåa men denna ettan var så fin, jätte stort fönster och så var det ett sovloft inbyggt i en vrå typ, om rummet var i en rektangel så var det en rektangel till för sängen om man säger så, och så var det en jättefin trappa, alltså riktig trappa upp till sängen också. Gör fin och gör billig i månadsavgift. Men det kommer fler lägenheter, det kommer fler jobb. Jag vill om jag inte får jobb på IKEA, jobba med barn, där är det så bra energier och glada barn, visst kan dom skrika och gnälla ibland, men det gör väl vuxna med?

Jag vill ut ikväll också, ut och träffa folk och ta en drink. Ingen som vill ta med mig ut?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0