Framtida jobb?

Kanske, min mammas gamla väninna som jobbar på en skola hörde från rektorn att de söker en elevassistent. Mamma trodde det var på högstadiet denhär eleven gick. Eleven, en kille som behöver en assistent med sig på skolan har epilepsi. När mamma sa det tänkte jag "WOW!" Jag tycker det är väldigt intressant med epilepsi, har skrivit arbete om det i skolan och så, men denhär killen hade inte sånna stora anfall sa hon, utan att han försvinner bort ibland, Petit mal som det heter då. Sådana anfall kan man få flera gånger om dagen, jag vet inte hur det är med denna killen. Tydligen skulle det vara ett jätte gott gäng där på skolan också, och det är ju bra! Vi får väl se hur det blir, ska ringa mammas väninna på måndag och höra mer. Jag blir lite orolig i och med min stress. Ska jag på jobb intervju så. Ah.. Vet ju hur det gått de andra gångerna i våras, fast då har jag ju fått båda jobben, men ändå. Det är rena helvetet att sitta där och tro att man ska svimma så stressad och nervös man är. Uuusch.. Men det håller ju på att bli bättre också, inte att förglömma! Men om vi drömmer vidare, vi säger att jag får detdär jobbet som elevassistent, då kommer jag jobba hur bra timmar som helst! Vara ledig på helgerna, kvällarna är jag ledig, morgonrutinerna blir väl bättre också : P Undra vad man får i lön? För att sitta med en människa som är frisk till ytan, att han tappar koncentrationen ibland. Jag kanske tröttnar efter en vecka? Skulle inte förvåna mig, det är ju så typiskt mig!



Jag är ju på besök hos min lilla moster i Falköping,
var ute på en liten fotorunda och hittade ett litet hus, så jag tog ett litet kort :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0