Katten

Igår när jag skulle åka till stan och träffa Lollo för att shoppa och ta en fika så hände något jag aldrig ville skulle hända. Det var så hemskt, men ser sånt ganska ofta och svär lite och fäller en tår, fan ta folket! Att folk inte kan se, och kanske förhindra det, att köra på djur. När jag påväg mot stan så åkte jag egenom den lilla byn och jag ser en hastighetsskylt, 50km, saktar in så jag kör i 50, ser plötsligt en katt i ögonvrån, precis snett framför bilen, en jättefin katt, vit med en stor brunsvart fläck över ryggen och lite över ögat, jag ser att katten tar ännumer fart för att överleva, jag hinner inte äns reagera, det guppade till lite, fy faaaan : ' ( ... Jag kollade i backspegeln, tjöt av förtvivelse, men jag såg ingen katt ligga på vägen, men jag såg lite päls, tjöt ännumer. Vadå jag jag flått svansen på honom? Drog jag av ett ben? Min förtvivlan gick inte att få bort, jag visst inte vad jag skulle göra, jag åkte till banken och parkerade, ringde till Lollo som snart var inne i stan.
"Vad fan ska jag göra?"
"Men åk tillbaka och titta efter den då?"
Jag gick in på banken och åkte sen tillbaka samma väg för att titta efter katten, men jag såg ingen katt. Kände mig om än mer olustig, ligger han där och dör nu ute på ängen? Ska jag ringa vetrinär? Ute på motorvägen tänkte jag att jag får inte gå ner mig för detta nu. Satte på stereon, Maroon 5's Sunday morning, och så sa jag, denna låten tillängar jag dig katten. Jag höjde och sjöng med.

Jag mår inte bra över detta. Det är något av det hemskaste som finns att köra på djur, och misshandlandet av djur!
Jag är medlem i djurens rätt och har varit vegitarian, men jag behöver alla vitaminer och shit så kan inte vara det längre.
Jag står helt och fullt på djurens sida och m


Kommentarer
Postat av: Lollo

Du vet vad man säger... en katt har nio liv!

Vi hade en mkt trevlig dag tycker jag btw =)

2008-06-12 @ 12:38:26
URL: http://lollois.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0