Mailet

Min stalker försöker smutskasta mig i sin blogg, skriver att jag inte bryr mig och att jag inte var någon god människa. Jaha? Hur ska jag ta detta när allt jag gör är att försöka få honom att gå vidare? Jag undviker hans samtal och sms för att jag behöver inte titta på dom, vad ska jag göra det för? Varför ska jag prata med honom? Eller prata var fel ord, eftersom han bara gråter hysteriskt i telefonen och ber mig träffa honom.
Det verkar som han träffat någon ny, Julia. Det gör mig glad, för jag vet att det finns någon för honom. Han är en god människa egentligen, men just nu vet jag inte vad som flugit i honom. Han skrev ett mail igårkväll, här kommer den exakta texten så får ni dömma själva hur jag ska ta detta.

"Vi kommer ingenstans om du och jag håller på såhär. Det funkar inte att smsa och tro att det ska gå bra, jag tänker inte skiljas såhär. Du kan inte vilja det heller. Om du bara låter mig visa att jag inte är någon stalker och att jag vill att vi ska kunna vara vänner i framtiden, så lyssna på mig... Om det nu går så bra för dig kan det inte göra dig någonting att stanna upp i 5 minuter när du är i stan och bara lyssna på mig. Du har ju sagt att du inte bryr dig om mig, så då kan jag ju inte göra dig någon mer skada? Jag kommer inte ge upp på oss bara för att du inte vill prata med mig. Det är inte värt det.

Om du svarar på mailet så slutar jag ringa hela tiden, bara du inser att det GÅR att träffas. Det GÅR att om inte vara vänner, så i alla fall känna varandra. Hjälp mig sluta jaga dig, om du kan sluta ignorera mig så kan jag sluta att vara så besatt av dig.

Kom nu för fan inte och säg att jag smörar eller någon sån skit, jag vill bara komma vidare i livet som du gör. Det är en sådan liten uppoffring för dig att göra det för mig och så slipper du ju mig flåsandes i nacken hela tiden!"


Men jag vill ju inte träffa honom! Inte nu, kanske till hösten. Kanske jag inte vill det då heller. Jag har aldrig sagt att jag inte bryr mig om honom, jag har sagt att jag faktist bryr mig om honom. Han har verkligen förändrats.
Och hur ska jag kunna träffa honom och hjälpa honom att inte vara besatt av mig? Detta är ju bara så sjukt..

Kommentarer
Postat av: Erica

hej hej... nu har jag visserligen inte läst några tidigare texter om din stalker men det intryck jag får är:



Din stalker hänger upp sig på detaljer. Om du verkligen inte vill träffa honom, inte heller vara hans vän eller ses igen - då är det bara för honom att acceptera! Det funkar inte om EN vill vara kompis med någon - det måste vara ömsesidigt. Vilket det inte verkar vara. Din stalker borde inse att om du ignorerar alla hans försök att nå dig, så betyder det att du inte vill ha kontakt med honom. Att träffas för att inte ses igen är ju bara dumt... Om han är så besatt av dig - vad skulle då kunna få honom att gå vidare om ni ses? dessutom tycker jag att det är väldigt egotrippat eftersom det bara är han som vill ses. Han skiter ju i vad du vill. Hans resonemang tycks vara något i stil med:"Du vill uppenbarligen inte träffa mig men för MIN skull MÅSTE vi ses! Så att JAG kan gå vidare..."



Har som sagt antagligen missuppfattat hela situationen fel men men.... detta var då en kommentar i alla fall. Hoppas att du inte tar illa upp! Ha det fint

2008-06-13 @ 15:03:54
URL: http://AndyWarhol.bilddagboken.se
Postat av: Cecilia

Erica, du har inte missuppfattat, och jag tycker det är rätt så som du skriver. Har inte tänkt på att han varit egotrippad, men nu när du lägger upp det så. Jag vet inte vad jag mer kan göra än att ignorera honom, men som han skriver i mailet kommer han inte sluta ringa om vi inte ses eller jag pratar med honom. Ah jag vet inte. En kompis tyckte jag skulle träffa honom, för att få det överstökat. Men jag tror ändå inte det blir bättre av det. Tack för din komentar:)

2008-06-13 @ 15:22:42
URL: http://ceciliaphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0