Mitt ex har blivit en STALKER

Detta insåg jag idag, idag var också den dagen jag skulle senast smsa om när vi kunde träffas, men jag vill ju inte träffa honom, det ända jag kommer säga då är att jag inte vill träffa honom. Denhär stalkern är väldigt smart, snäll och förstående egentligen, men det är som det slått slint nu, jag har sagt till honom i telefon, smsat och mailat med honom, varje gång säger jag att jag inte vill träffa honom, men han förstår verkligen inte, allt handlar bara om honom. Han söker min uppmärksamhet, precis som ett litet barn. Vad kan jag göra mer än att säga att jag inte vill träffa honom? Jag försöker hela tiden stänga dörren men han tar bara in en fot emellan hela tiden. Det är läskigt så liten och ynklig han har blivit, men ändå skriver han i sin blogg att han är jätte arg på mig? Det är verkligen kusligt att se en som man älskat förvandlas till någon läskig psykopat. Nästan lite Frankenstiens monster, fast han ser bra ut, stalkern då. Anledningen till varför jag gjorde slut efter ett år som par var att jag inte hade några känslor längre. Han säger att han inte vill bli ihop igen, men han vill ha mig som vän, jag vill vara själv ett tag, vara utan honom, kunna tänka på annat. När jag gjorde slut för två månader sedan så mådde jag helt underbart. 15ton lyfte från min rygg. Under mitt och hans förhållande hade vi båda problem som vi la på varandra, men nu äntligen kunde jag koncentrera mig på bara mig och ta itu med mina problem. Inte behöva tänka på något annat. Han vill inte bli tillsammns längre, men han vill ha mig som vän, visst kan jag vara hans vän, men inte nu, kanske till hösten. Detta kan inte han förstå, utan han vill att vi ska utvecklas tillsammans, annars till hösten kommer vi inte ha något att prata om mer än gamla minnen.

Suck. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0