Tåget som inte gick

Var det igår? Nej, förrgår. Jag och Per skulle till stan och shoppa braller till mig, kollar tågen på västtrafik, "Buss 72" Vadå buss? TÅG! Tog min lilla räser bil till stationen vilket fall, tänkte att västtrafiks hemsida lever ju sitt egna lilla liv. På dendär lilla tavlan där det står när tågen ska komma var släckt. Jaha? Per, spring och kolla i tågkuren. Per springer, Per springer tillbaka "Det kändes dumt att springa när jag inte visste vad jag skulle kolla efter" Ahh.. Vi väntar 5 minuter till då om inte tåget kommit då tar vi bussen. 5 minuter går och vi åker men räsern till busstationen, går på bussen med våra nya fräscha fritidskort och sätter oss på de enda lediga platserna. Bussen åker och jag titta ut över om bebyggelserna av både väg och järnväg, sen ser jag att det ä ett tåg på järnvägen, med en kran, och en gubbe, gubben tar bort tåg linorna! Så nu kommer jag inte kunna åka tåg på säkert flera år, och jag som hatar bussen. Jag köpte fritidskortet bara för att jag skulle kunna ta tåget in till stan istället för bilen. Fasen vilken miss. Och morsan visste om allt. Orka att jag aldrig hänger med längre.



SCHWING !

Kommentarer
Postat av: Per

SCHWING!°

2008-06-25 @ 12:00:38
URL: http://perbjuhr.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0