I'm A Martyr With A Halo

Jag har fått något begär, jag knarkar Timo Räisänen på ipoden hela tiden, inte det senaste albumet då, utan dom första goda plattorna, I'm Indian och Lovers Are Lonely, åh det är verkligen kärlek detdär. Låten Halo kan steka ägg på min lilla ipod. Lovsång och längtan finns i mitt rum. Det där hängde inte riktigt ihop, jag sjunger och längtar. Efter vad? Ja, mycket. Jag var hos kuratorn idag, pratade om jobb och såntdär. Nej nu kommer det lite tårar i ögonvrån, känner mig så jävla handikappad, det gör ont i sidan, har gjort i några dagar men gått över och så har det kommit tillbaka, skit samma. Jag känner mig handikappad med min panikångets, fastän jag är på god väg tillbaka till ett panikfritt liv. Jag har ju snart haft det i ett helt jävla år. Seriöst jag orkar inte med detta längre, jag är rädd för att börja jobba, jag försöker, jag vill inte vara rädd, jag vill vara ute och tjäna pengar och ha goa kollegor och någorlunda kul jobb. Men det funkar inte, inte just nu. Jag ska försöka måla upp en bild för er om hur jag känner. Tänk att ni har en jätte stark fobi för spindlar eller något annat läskigt som höjder eller trånga utrymmen, tänk om spindlar eller dyl vore er vardag? Att man inte kan gå utanför sitt rum utan att det finns spindlar där och man blir livrädd, även om de är helt ofarliga. Ni har inte valt att ha denna fobin, ingen ser när ni är rädd och det är ingen som tycker det är konstigt med en sådan fobi. Panikångest är lite samma sak, fast istället för spindlar så är det människor som man är "rädd" för, man känner sig trängd, speciellt vid stora folksamlingar, vid middagar, släktträffar, kön på ICA eller dyl. Jag har fått höra att jag är oberäknelig med min stress, jo det är jag, panikångest ÄR oberäkneligt. Det påverkar mig något fruktansvärt när man ska kolla på en bra konsert men man får svårt att andas eller känner att man snart svimmar pga all rädsla man känner, rädslan är en överdriven rädsla för något som EGENTLIGEN inte är farligt, men man kan inte styra det. Tänk sen att man blir rädd för att gå tillbaka till dessa platser man känt denna starka rädslan. Det blir en ond cirkel som är jävligt svår att bryta. Jag har varit väldigt glad den senaste månaden, men nu vällde det bara över mig.

Orkar inte skriva mer just nu.. Känns ganska hopplöst att sitta här och skriva när man inte ser tangenterna av översvämmningen i ögonen och sen tjänar jag inga pengar på det heller. Jag kanske ska köpa en trisslott. Men då är det kön till kassan igen, förstår ni hur jag menar? Man blir handikappad, det vänder sig i magen när man går in på ICA och ser hur lång kön är. Suck..

Kommentarer
Postat av: nettan

jag förstår precis hur du känner, jag är likadan. fast det börjar bli bättre, förutom när det gäller släktmiddagar. jag vet inte riktigt vad det är som gör att jag mår så himla dåligt av det, men att sitta och äta bland en massa folk jag inte riktigt tycker om är bara hemskt. det blir alltid så att man sitter och petar i maten, hör hur hjärtat slår hårda och snabba slag och det enda man funderar på är om man måste spy.

2008-11-11 @ 23:25:21
URL: http://thehymnforthecigarettes.blogspot.com
Postat av: Cecilia

Ja precis! Och jag blir så rädd vad dom tänker om mig, om man sitter och petar i maten för att man kanske har svårt att andas eller att det bara inte går för att man känner sån stress. Jag brukar gå till toaletten och andas ett tag, men släkten måste ju tro att man har bulimi eller något då om man ska springa på toaletten hela tiden men när det egentligen bara är att man ska lugna ner sig och andas ett tag. =/ Man får börja säga som det är, att man är stressad, kanske komma med en vit lögn om inte annat. Skönt att veta att man inte är ensam:) Eller jag vet ju att det finns många i samhället som har det och att det faktis blir vanligare och vanligare, men att folk som man pratar med har det, att det inte är sånna som jobbar på kontor och är helt utbrända som bara får det.

Ta hand om dig<3

2008-11-12 @ 10:40:55
URL: http://ceciliaphoto.blogg.se/
Postat av: Sofia

Oh Cecilia :(

Du ska verkligen inte ta åt dig att du är oberäknelig. Usch då förstår man inte hur du mår om man säger en sådan sak.

Finns alltid här <3

2008-11-12 @ 11:01:52
URL: http://kumpumaki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0