Dröm på lilla vän

Ja, det blir inte alltid som man tänkt sig, kvällen planer körde ihop sig helt.
Så nu sitter jag här i min säng och lyssnar på musik och äter Geisha choklad och tycker synd om mig själv.

Idag mediterade jag för första gången själv, det var helt tyst, jag blundade och satt skräddare med rak rygg, det var väldigt härligt med den ro jag kände, jag fick inte skingrat tankarna helt, men om några gånger hoppas jag att det också ska gå.

Fick en såndär tråkig vad-gör-jag-med-mitt-liv uppenbarelse, så jag ringde min underbara lilla moster och fick mig ett pepptalk. Grejen är att man kan bli egentligen precis vad som helst, kanske inte kung, men man får se det ljusa i allt, inte dömma för fort och leka lite, våga kasta sig ut i det okända. Denna tiden som man inte har så mycke jobb, den tiden är till för att drömma.
Skidlärare kanske? Jobba inom hemtjänsten? Det finns ju så mycke man kan göra.

Jag ska nog drömma på lite till.

Kommentarer
Postat av: moster

Go morgon :)

Njut nu av denna vackra höstdag, se lövens vackra färgskrud, sitt i solen, kanske fota, eller bara slappa.

Ha det gott, Moster

2008-10-06 @ 07:57:55
Postat av: Caroline

Vi får ta och ge oss iväg och göra något kul ett tag, bara släppa omgivningen..

2008-10-06 @ 19:00:48
URL: http://carolinelantz.blogg.se/
Postat av: Alina

Ha en trevlig kväll! :)

2008-10-06 @ 19:06:28
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0