21

Nu är klockan lite över 21 och det är redan mörkt, kolsvart! Vart tog ljuset vägen? Jag är så uttråkad, i ca 4 timmar har jag inte gjort någonting, bara gått runt i cirklar och försökt göra något vettigt. Visst jag kan väl städa rummet eller något, rensa garderoben eller vad som, men det är inget jag känner för nu, jag känner nog inte för så mycke, vara med någon rolig människa och få mig ett såndära riktigt riktigt gott skratt, sådant skratt man får ont i magen av. Nu känner jag att tiden går och jag lever verkligen inte mina dag som om den vore min sista. Har jag lärt mig något idag? Jo, det har jag ju faktist, men jag vill göra något så jag blir trött på kvällen, så jag bara längtar hem till min säng och varmt täcke och mysiga kuddar. Svaret på det är ju jobb, kanske ska ta tag i och ringa till lokaltidningen imorgon. Åh, nu kom jag på! Jag tror jag ska ut och kolla på stjärnorna:D Det gjorde jag ofta med min mormor när jag var liten, satt ute på altanen insvepta i ett stort duntäcke. Men min lilla mormor ligger på sjukhus nu, kanske ska besöka henne imorgon om hon inte kommer hem snart. Näe, jag ser i gatulycktan att det regnar ute. Titta på stjärnorna får jag göra någon annan dag.

Kommentarer
Postat av: tess

kikar in å ösnakr trevlig helg...//Tess

2008-09-05 @ 14:30:25
URL: http://tess701.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0