Vuxenpoäng

Har väl varit halvstressig dag, iallafall en stund, kan det någonsin bli stressigt när man är arbetslös? Var ute och joggade lite lätt idag, så kom regnet och det bara öste ner, jag och min hund Tina fick öka tempot och kom hem genomblöta innanför dörren, sen var det snabbt in i duschen, blåsa håret, jag var ganska hungrig men var tvungen att åka till banken innan det stängde så jag tog snabbt ett äpple och kutade iväg. 15.02 kanske klockan var när jag kom in på banken, så kom jag på att de har öppet längre på torsdagar. Iallafall så kom jag in där och det var samma man jag kom till idag. "Jag tror det har blivit ett litet misstag, jag var här igår och förde över 2000.- men de tycks inte ha kommit över", mannen vred lite på sig och jag tog fram pappret på överföringen jag fick igår, "Jag tror du tog ur och in pengarna på samma konto, jag kan inte sånhär men det är samma siffror, ska det vara så?" Mannen kollade på pappret och konstaterade att han gjort fel igår, han bad så hemskt mycket om ursäkt, jag sa lite blygt att jag nästan inte kom hem igår för jag trodde ju såklart att pengarna skulle vara där. Mannen förklarade sig med att han bara jobbat på banken i tre dagar, att han kommit från en annan bank som hade ett annat system. Jaja, nu är det löst vilket fall och det är jag glad över. Gick efter det till Apoteket och köpte min berocca, kassörskan frågade mig om jag hade Apotekets Plus, ett sorts poängkort, nej det hade jag ju inte, men jag handlar där relativt ofta så varför inte tänkte jag, och nu sitter jag här med ett grönt kort, jag förstår inte hela principen men man får tydligen poäng på allt man köper förutom receptbelagda mediciner, sen om man kan använda poängena som pengar vet jag inte, vad man samlar poäng till vet jag inte, men det är väl kul med poäng :) Nu fattas det bara ICA-kort och IKEA, sen är jag nöjd :) Det är väl lite vuxenpoäng att gå till banken och säga emot en bankman och sen skaffa sig pluskort på Apoteket? Haha:D

Kommentarer
Postat av: Zandra

Haha, helt klart vuxenpoäng på det alltså! Minst två stycken!

2008-09-04 @ 22:21:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0