Första, andra, tredje generation

Igår var jag ju barnvakt, dom barnen är så himla goa! Jätte mysiga och roliga, vi lekte kurragömma och hoppade på studsmatta, vi kollade på tre filmer och åt tacos och massa godis och chips. Det var en lyckad kväll ändå, inga brutna ben eller så mycke längtan efter mamma och pappa, så det tar jag som att jag är lite rolig barnvakt:) Tog lite bilder också men har inte frågat föräldrarna än om jag får lägga upp dom så det kanske kommer senare. Den minsta av de tre barnen är 2 år, ibland ville hon inte gå eller kom på efterkälken, då fick jag lyfta upp henne och ha henne sådär på höften, kände bara hur mycke jag längtar efter ett eget barn, det låter konstigt och jagvet jag är inte äns 20 än, men jag längtar tills jah blir äldre, förstår ni? Jag längtar tills jag är så gammal att jag hittat den rätta killen, då man har en fin ring på ett speciellt finger och man kanske till och med tittar på villor, den tiden då man skaffar hund istället för innekatt, ja ni förstår vad jag menar. Men hur kul är det att skaffa barn i denna värld som sakta men säkert rasar samman?

Idag har jag varit i stan en snabbis, igår köpte jag ju mina älskade klackskor men när jag testade hemma så kändes dom lite stora så åkte in för att se om 36 var bättre storlek, jag testade men fick inte tårna att bli raka i skon:P Så jag pratade med en ur personalen som sa att jag kunde ha halvt ilägg i, då blir skon en halv storlek mindre, och det blev ju perfekt! Nu kan jag ha strumpor i skorna och det passar gör bra, sen om jag lägger i iläggen så kan jag vara barfota:) Sen åkte jag till IKEA<3 såg jättefina bestick jag skulle vilja ha när jag flyttar, så kanske det blir att man får ett set av dom i fördelsedagspresent? Vi får se. Fick ett mail från örhänge tjejen på tradera, hon kunde imorgon men har inte svarat vilken tid hon vill ses, ska till mormor imorgon vilket fall som, tänkte man kunde ta örhängena på vägen då.


Bilderna på grodan dom frångat kan jag lägga upp iallafall:)


>

>

>

>




Kommentarer
Postat av: elin

åh vad fint! vad har du för optik på denna? jag ska köpa mig ett d300-hus senare och jag tror jag vill ha ett bra normalzoom o sedan ett fast vidvinkel till det. kan du rekommendera något? hur är det att fota med canon nu eftersom du körde väl nikon först? jag tycker ergonomin är mycket bättre på nikon. vad tycker du? :).

2008-09-08 @ 21:24:36
Postat av: Cecilia

Tack Elin! Jo, ergonomin på Nikon är helt klart bättre. Jag har ju fullformat och då passar 50mm bra för mig, jag rekomenderar att du testar ute i fotobutikerna innan du bestämmer dig. Bilderna är tagna med 50/1.4

2008-09-09 @ 21:23:11
URL: http://ceciliaphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0